close
تبلیغات در اینترنت
اصالت مهدويت از جهت معجزات و کرامات

معجزات و خوارق عادات در اثبات نبوت انبياء و راستي خبرهائي که از عالم غيب و وحي الهي مي‏دهند مستند عام و دليل همگاني است هيچ پيامبري بدون معجزه نبوده است راجع به معجزات انبياء و اقسام آن در کتابها توضيحات کافي داده شده و در نوشته‏هاي اين حقير نيز از جهات متعدد و با توجه به انديشه‏ها و آرائي که اخيرا مطرح شده بيانات جالب و مفيدي هست.

در قرآن مجيد به اين مسئله در آيات متعدد تصريح شده است.

مسئله ديگر بعد از قبول معجزات انبياء معجزاتي است که از ائمه طاهرين عليهم‏السلام صادر شده است که خواه آنها را معجزه بگويند يا معجزه را فقط بر خوارق عاداتي که از انبياء صادر شده اطلاق کنند و خوارق عاداتي را که از ائمه عليهم‏السلام و ديگران از بندگان خاص خدا صادر شده کرامت بگويند اين نيز يک مسئله واقع شده‏اي است که تواريخ معتبر و روايات مستند و صحيح که از حد تواتر خارج است آن را اثبات نموده

است و مثل ساير پديده‏ها و حوادث بايد انسان آنها را قبول کند چون انکار آنها انکار واقعيات است و با انکار وجود صاحب اين کرامات مساوي است و هرچند نمي‏توان معجزات و کرامات انبياء و اولياء را با معلومات تجربي و علل مادي توجيه و تفسير کرد اما بايد واقعيت آنها را که محسوس بشر بوده و هست باور نمود.

ما در همين عصر خودمان حکايات و جريانهاي مهمي را به چشم خود ديده يا از افراد امين و راستگو شنيده‏ايم که در اثر دعا يا توسل به يکي از چهارده معصوم عليهم‏السلام و فرزندان آن بزرگواران مثل حضرت زينب و حضرت معصومه عليهماالسلام بيماراني که بيماريهاي شديد داشته شفا يافته و حاجتهاي مهم باذن خدا برآورده شده است که جز به خرق عادت و کرامات و عنايت غيبي توجيه آن امکان پذير نيست.

نه حسي را که اين معجزات را ديده است مي‏توان به اشتباه متهم کرد و نه نقل‏ها و خبرهائي که اين معجزات را خبر مي‏دهند مي‏توان به دروغگوئي متهم ساخت بنابراين هيچ گونه نقطه ابهام و زمينه ناباوري در وقايعي که به طور خارق عادت اتفاق افتاده و معجزه ناميده مي‏شود نيست غير از اينکه معجزه و خارق عادات است و ما نمي‏توانيم آن را به علت مادي مستند کنيم اما اين نتوانستن و نداشتن علت مادي اصل يک پديده را نفي نمي‏نمايد

>معجزات حضرت صاحب‏ الامر

>انواع معجزات حضرت صاحب‏ الامر

 

+ نوشته شده در یکشنبه 2 آبان 1389;ساعت 1:46; توسط یلدا; |